Rejestracja zmian w KRS - Kancelaria Radcy Prawnego Wrocław

Rejestracja zmian w KRS

Większość (jeśli nie wszystkie) zmian, które mają miejsce w naszej spółce należy zgłosić do Krajowego Rejestru Sądowego. Członkowie zarządu lub wspólnicy (w zależności czy mamy do czynienia ze spółką kapitałową czy osobową) odpowiadają za aktualność danych w rejestrze KRS – gdy dane przestają być aktualne muszą złożyć wniosek o rejestrację zmian.

Zmiany w naszej spółce

Zacznijmy od tego, że musimy się zastanowić jakie zmiany chcemy przeprowadzić i jaką formę powinny one mieć. Przykładem – jeśli chcemy zmienić adres spółki, wystarczająca będzie forma pisemna. Jeśli jednak chcemy dokonać zmiany umowy spółki, należy się zastanowić, czy nie będzie konieczne udanie się do notariusza.

Ponadto należy się zastanowić, kto ma przygotować dokument – wspólnicy czy zarząd?

Ważne, żeby dobrać odpowiednią formę i organ do konkretnej zmiany. Błąd w tym zakresie będzie skutkować nieuwzględnieniem naszego wniosku.

Rejestracja zmian

Załóżmy, że mamy już właściwy dokument zmianowy. Celem zgłoszenia zmian do KRS, musimy się udać na stronę Portalu Rejestrów Sądowych. Na stronie tej należy utworzyć konto użytkownika, bowiem zgłaszanie zmian jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych użytkowników.

Po wyborze kafelka dotyczącego Krajowego Rejestru Sądowego i wyborze e-formularzy, przechodzimy już do właściwej części – wniosku.

Najpewniej odpowiedni będzie wniosek zmianowy. Po wpisaniu numeru KRS naszej spółki, część danych zostanie automatycznie uzupełniona. Pozostałe dane musimy uzupełnić samodzielnie. Zakres koniecznych do zgłoszenia zmian będzie uzależniony od tego, co chcemy w naszej spółce zmienić – informacje o umowie, o organach czy np.: zgłosić otwarcie likwidacji.

Do wniosku należy dołączyć dokumenty, które stanowią podstawę naszego wniosku – uchwałę, oświadczenie, tekst jednolity umowy spółki itp.

Opłaty

Dokonanie zmian jest najczęściej związane z koniecznością dokonania opłaty w kwocie 350 złotych. W przypadku złożenia dokumentów do akt rejestrowych opłata wynosi 40 złotych, a np.: w przypadku wykreślenia spółki z KRS – 400 złotych.

Opłatę należy odpowiednio dobrać, do czynności, które przeprowadzamy.

Podpisanie i złożenie wniosku

Na koniec wniosek należy podpisać. Podpis powinna złożyć osoba upoważniona do reprezentacji spółki. Nie zapomnij też złożyć wniosku – sam podpis nie jest równoznaczny z jego złożeniem.

Koniec? Nie do końca

Wniosek uzupełniony, załączniki dodane, opłaty zrobione – ale to jeszcze nie koniec. Zakładając, że wniosek składasz samodzielnie (jako zarząd lub wspólnik), tj. nie przez pełnomocnika (radcę prawnego lub adwokata) to od dnia złożenia wniosku masz 3 dni na złożenie we właściwym sądzie oryginałów dokumentów. Brak złożenia pism, będzie skutkować wezwaniem do uzupełnienia braków wniosku i może prowadzić do odrzucenia wniosku.

Termin

Pamiętaj też, że masz 7 dni na złożenie wniosku o rejestrację zmian w KRS. Termin liczony jest od dnia zaistnienia podstawy do dokonania zmiany.

 

Potrzebujesz dokonać zmiany w swojej spółce? A może masz inne pytanie związane z Twoją spółką?

Zapraszam do kontaktu z Kancelarią Radcy Prawnego we Wrocławiu, która świadczy na rzecz swoich Klientów usługi prawne i podatkowe.

Telefon/WhatsApp: 880 411 899

Email: michal@zasada-m.pl

__________

Podstawa prawna:

  1. Art. 694(4) kodeksu postępowania cywilnego,
  2. Art. 22 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Kontakt

Jeżeli szukasz radcy prawnego we Wrocławiu, to dobrze trafiłeś! Nasza kancelaria mieści się pod adresem: 51-116 Wrocław, ul. Zaułek Rogoziński 11B/83. Jesteśmy łatwo dostępni i gotowi, aby pomóc Ci w rozwiązaniu Twoich problemów prawnych.

Radca prawny Wrocław – Twoje zadowolenie i skuteczne rozwiązanie sprawy są naszym priorytetem.

Scroll to Top