Rozwój technologiczny przyczynił się do przeniesienia wielu usług od szeroko rozumianego Internetu. Aktualnie naprawdę wiele problemów można rozwiązać bez odchodzenia od biurka – w pełni zdalnie.
Czy stała lub doraźna obsługa prawna albo konsultacje indywidualne mogą zostać przeprowadzone zdalnie? Czy prawnik w ogóle działa online?
Wsparcie prawne i podatkowe w formie online
Jako radca prawny i doradca podatkowy działający stacjonarnie we Wrocławiu, idę również z duchem czasu. Wielu Klientów Kancelarii obsługuję w pełni zdalnie lub w dużej części zdalnie. Pełna obsługa zdalna jest możliwa w naprawdę wielu różnych wypadkach – choć nadal pozostają pewne elementy obsługi, które lepiej (z uwagi na większą swobodę i bezpieczeństwo) omówić twarzą w twarz.
Jako radca prawny i doradca podatkowy kontaktuję się z wieloma Klientami w sposób mailowy lub telefonicznie. W przypadku konieczności posłużenia się oryginałami dokumentów (jak w przypadku postępowań sądowych) – możliwe jest ich wysłanie za pomocą kuriera lub poczty.
W przypadku bieżącej obsługi Klientów, gdzie często pracuje się na dokumentach w formie elektronicznej i nie są potrzebne oryginały, obsługa jest w zasadzie jeszcze wygodniejsza. Obsługa Klienta w sposób zdalny ma również tę przewagę, że kontakt może być przeprowadzony z każdego miejsca bez konieczności dojazdu (do Klienta czy do Kancelarii).
Czy pomoc prawna/podatkowa tylko zdalnie?
Fakt, że duża część obsługi prawnej przybiera aktualnie charakter zdalny nie oznacza, że jako radca prawny i doradca podatkowy nie oferuję wsparcia Klientów stacjonarnie!
Wielu Klientów (zwłaszcza przy pierwszym spotkaniu) ceni sobie otwartą rozmowę przeprowadzoną w sposób bezpośredni. Często pozwala im to zdecydować, czy chcą nawiązać współpracę z konkretnym prawnikiem.
Wady i zalety zdalnej pomocy prawnej i podatkowej
Każde z rozwiązań – pomoc prawna świadczona w sposób zdalny jak i stacjonarny – ma swoje plusy i minusy.
Do plusów obsługi zdalnej należy przede wszystkim szybkość i mniejsze koszty. W takim wypadku Klient nie musi przyjeżdżać do Kancelarii, co może mieć z jego perspektywy duże znaczenie.
Do minusów tego rozwiązania można zaliczyć mniejsze bezpieczeństwo, bo jednak posługujemy się Internetem, który nie jest w pełni bezpiecznym miejscem. Obsługa w formie zdalnej skutkuje również mniejszą więź z prawnikiem. Nie ukrywajmy, Klient musi mieć zaufanie do swojego prawnika – pomoc prawna czy podatkowa wiąże się z ujawnieniem różnych aspektów życia. Spotkanie w formie zdalnej odejmuje jednak spotkaniu ten walor bezpośredniości, co może mieć wpływ na relację z Klientem.
Podsumowanie
Każde z rozwiązań (obsługa prawna i podatkowa prowadzona w formie zdalnej lub stacjonarnej) ma swoje wady i zalety. Jako radca prawny i doradca podatkowy pomagam zarówno w sposób zdalny, jak i stacjonarny – forma współpracy zależy od preferencji Klienta.
__________
Prowadzisz działalność gospodarczą i poszukujesz obsługi prawnej? Potrzebujesz zdalnej pomocy prawnej?
Zapraszam do kontaktu z Kancelarią Radcy Prawnego i Doradcy Podatkowego we Wrocławiu. Kancelaria świadczy na rzecz swoich Klientów usługi prawne, podatkowe oraz bieżącą obsługę prawną.
Telefon/WhatsApp: 880 411 899
Email: michal@zasada-m.pl